عملکرد هارد اکسترنال

در این وبلاگ تجربیات خود در زمینه های برنامه نویسی فناوری اطلاعات و ... را منتشر خواهیم کرد

عملکرد هارد اکسترنال

۶۰ بازديد

به صورت کلی، هارد دیسک، ابزاری آسیب‌پذیر می باشند  و در هنگام استفاده از آن بایست دقت زیادی به کار  آید. بنابراین اگر هارد اکسترنال همیشه به سیستم شما متصل است، شاید گزینه‌ی بهتر، خرید یک هارد داخلی برای سیستم باشد. مگر در مواردی مثل لپ‌تاپ که این امکان وجود ندارد.

خرید دیسک سخت داخلی، علاوه بر امنیت فیزیکی بیشتر، مزیت قیمت کمتر و سرعت بیشتر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

به علاوه اتصال و جداکردن مداوم هارد اکسترنال به سیستم، احتمال آسیب‌دیدن الکترونیکی آن را نیز بیشتر می‌کند و بهتر است پیش از جداکردن از سیستم حتما از گزینه‌ی Safe Remove استفاده کنید و پیش از آنکه دیسک به طور کامل متوقف نشده است، از جابجا کردن آن خودداری نمایید.

استفاده از هارد  روی موبایل

هرچند از نظر فنی ممکن است بتوانید از طریق گوشی به اطلاعات موجود بر  هارد اکسترنال دسترسی پیدا کنید، ولی انجام این کار توصیه نمی‌شود. به دلیل توانایی محدود باطری گوشی‌های موبایل، ممکن است انرژی لازم برای شروع به کار هارد اکسترنال تامین نشود و اطلاعات یا دیسک شما آسیب ببینند. اگر می‌خواهید هارد اکسترنال را به گوشی متصل کنید، حتما یک کابل Y شکل خریداری کنید. این نوع کابل‌ها، دو ورودی و یک خروجی دارند. یک ورودی به پاوربانک یا شارژر متصل می‌شود، یک ورودی به موبایل و انتهای کابل به هارد اکسترنال وصل هستند.

با استفاده از کابل Y شکل USB،  لازم برای شروع به کار هارد اکسترنال از طریق پاوربانک تامین می‌گردد و اطلاعات از سر دیگر کابل به موبایل هدایت می‌شوند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال (2021)

امروزه هارد‌های اکسترنال در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیشتر نیز عرضه می‌شوند. شاید تصور کنید که پرکردن ۱ ترابایت (۱۰۰۰ گیگابایت) امری نشدنی باشد؛ اما وقتی شروع به‌ استفاده از هارد اکسترنال برای انتقال اطلاعاتتان کردید، آنگاه متوجه می‌شوید که یک حافظه‌ ۱ ترابایتی چقدر سریع می‌تواند پر شود.

هارد های مختلف اکسترنال

برای خرید یک هارد اکسترنال، همیشه باید آینده را در نظر داشته باشید. شاید در نظرتان اکنون نیازی به حافظه‌ ذخیره‌سازی زیادی نداشته باشد؛ اما قطعاً داده‌‌های شما با‌ گذشت زمان زیادتر و حجیم‌تر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید هارد اکسترنال، همیشه گزینه‌ای را خریداری کنید که ظرفیت ذخیره‌سازی آن از نیاز فعلیتان بیشتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.