دور کاری

در این وبلاگ تجربیات خود در زمینه های برنامه نویسی فناوری اطلاعات و ... را منتشر خواهیم کرد

دور کاری

۶۳ بازديد

درحالتی که کارشناسان و اینسایدرهای صنعت تکنولوژی به نوبت با رویای Bay Area در کالیفرنیا و تمام اسطوره‌های مربوط به آن خداحافظی می‌کنند، کهنه‌کاران سیلیکون ولی که طوفان‌های قبلی را پشت سر گذاشته‌اند، نسبت به ایجاد هرگونه تغییر بدبین هستند. هرچه نباشد، گهواره تکنولوژی کالیفرنیا قبلا از چندین حادثه بزرگ جان سالم به در برده است، یکی از آن‌ها بحران دات‌کام در اواخر دهه ۹۰ میلادی و یکی دیگر، بحران مالی سال ۲۰۰۸ می باشند.

حتی قبل از این بحران‌ها، برخی تصور می‌کردند که رشد فوق سریع سیلیکون ولی قرار نمی باشد آنقدرها پایدار باشند. در سال ۱۹۹۳ میلادی، پاول فلاهرتی، خالق AltaVista مرگ سیلیکون ولی را به عنوان هاب ابداعات تکنولوژی پیش‌بینی و این بحث را مطرح می‌نمود که «هزینه مسکن و فضای اداری از کنترل خارج شده است».

البته  تمام پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمده‌اند و بنابراین تصور اینکه کرونا ویروس «آغازی بر پایان» سیلیکون ولی، آنطور که می‌شناسیمش، باشد هم دشوار است. اما بعد این بحث مطرح می‌شود که این بار شرایط متفاوت است. کارگران حوزه تکنولوژی حالا فرصتی دارند که قبلا هیچوقت در اختیارشان قرار نگرفته بوده است: آن‌ها می‌توانند از ولی خارج شوند، اما شغل‌شان را در ولی حفظ نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.