کاربرد فتوشاپ

در این وبلاگ تجربیات خود در زمینه های برنامه نویسی فناوری اطلاعات و ... را منتشر خواهیم کرد

کاربرد فتوشاپ

۱۲۴ بازديد

لایه انتخاب‌شده با رنگ آبی هایلایت می‌شود. برای ویرایش بخشی از تصویر موردنظر، باید لایه‌ی مخصوص به آن بخش را انتخاب کنید. همچنین علامت “چشم” را کنار هر لایه خواهید دید: بر روی آن علامت کلیک کنید تا چشم خاموش و روشن گرددد، از طریق روشن بودن آن علامت می‌توانید متوجه شوید بر روی کدام لایه کار می‌کنید.

ابتدا یک لایه یا چندی از لایه‌ها را از پنل Layers انتخاب نماید. سپس، آن لایه یا گروه از لایه‌ها را برای ایجاد لایه جدیدی درگ کنید یا بر روی لایه کلیک کرده و گزینه‌ی Duplicate Layer یا Duplicate Group را انتخاب کنید. یک نام برای لایه یا گروه لایه‌ها انتخاب و بر روی OK کلیک کنید.

 

ابزار Color و Swatches

 ابزار  Color &  Swatches، امکان استفاده، تغییر، کپی و ذخیره کردن رنگ‌های سفارشی را برای محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است این ابزار خیلی پیچیده به نظر نرسد، اما دارای ویژگی‌های قدرتمندی است که محتوای بصری را جذاب نگاه داشته و رنگ تصویر را یکپارچه می‌کند.

نمونه طیف رنگی ایجاد شده

ایجاد طیف رنگی در فتوشاپ (آموزش کامل گام به گام)

در این آموزش با نحوه ایجاد طیف های رنگی یا گرادیان ها در فتوشاپ آشنا خواهیم شد. در بسیاری از قسمت های فتوشاپ از طیف های رنگی استفاده می شود. ابزار Gradient امکان ترسیم طیف های رنگی از میان لایه ها یا نواحی انتخاب شده و یا از میان ماسک های لایه را فراهم می کند تا بتوانید انتقال های ملایمی از یک لایه به دیگری ایجاد کنید.

طیف های رنگی در فتوشاپ بسیار ارزشمند و پر کاربرد هستند، با استفاده از آنها می توانید متن ها و شکل ها را پر کنید، با تنظیم تصویر Gradient Map یک عکس را رنگ آمیزی کنید و یا افکت های رنگی با سبک لایه Gradient Overlay اضافه کنید و بسیاری موارد دیگر. طیف های رنگی یک روش عالی برای اضافه کردن حس و گیرایی بیشتر به یک تصویر یا طرح مسطح و یکنواخت می باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.